TLC i Hong Kong

I Rita Berrys, Hong Kong Institute of education, presentation ”Making a change to teachers readiness to use assessment for learning for classroom teaching”  fick vi veta mer om hur de, influerade av Dylan Wiliam, arbetar med fortbildning för lärare i TLC (teacher learning communities) grupper. Hon tog upp en kommande artikel av Gardner et al. ”Teachers are important to reform success” och hade utgått från förslagen i denna artikel för att framgångsrikt bedriva lärardriven skolutveckling: att ha fortbildning kombinerat med att undersöka lärandet i den egna praktiken och få tillgång till bra idéer och modeller om bedömning. Berry har även skrivit en bok ”Assessment for learning”. De arbetar med lärarna under ett år utifrån 10 ”guiding principles” sprungna ur Black & Wiliams arbete, som hon beskriver i boken. De har nu startat upp nya grupper och arbetar med att analysera resultat från lärarintervjuer, elevintervjuer, klassrumsbesök och lektionsplaneringar. Vi ser fram emot att höra mer om detta då det känns mycket relevant för vårt arbete med BLoPP.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.