Filmning ger underlag för lärar- och självbedömning

Vi tipsade PedagogStockholm om min (inte så) gamla kollega Katarina Lycken som filmar elevernas presentationer och ger feedback direkt i filmen. Detta ger inte bara ett så mycket bättre underlag för lärarfeedback, utan även en möjlighet för eleverna till självbedömning = dubbel formativ potential. Lyckat tycker eleverna som nu ALLTID vill bli filmade och få återkoppling. Vi håller med. Och fram till att slutbetyg sätts är ju bedömningarna till för att stödja elevens kunskapsutveckling.

 

 

3 kommentarer

  1. Katarina Lycken, 17 oktober 2012

    Strax 52, ärrad, ruttad och luttrad! :)

  2. Cristina Nordman, 18 oktober 2012

    Finns kommentarfunktionen då kommentaren hamnar i filmen, inte under ,direkt på youtube?

    • Pernilla Lundgren, 19 oktober 2012

      Yes – det gör man i Youtube!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.