Extrainsatt lärarkväll för svensklärare 20 februari

Förra veckan hade  Stockholmskällan sin första lärarkväll för ämnet svenska på Stadsarkivet. Intresset för kvällen var stort och vi är förstås väldigt glada att även ni som undervisar i svenska tycker att Stockholmskällan är en resurs för er. Tack alla ni som var där!

För er som inte hade tillfälle att komma förra veckan har vi lagt in en extra lärarkväll för svensklärare den 20 februari kl. 18-20 på Medioteket i Liljeholmen (se inbjudan).

Nyutexaminerade småskollärarinnor i maj 1950, foto J. Kjellström, Svd
Nyutexaminerade småskollärarinnor i maj 1950

 

Den här gången står vi själva tillsammans med Pedagog Stockholm för programmet. För dig som vill få tips på hur du som svensklärare kan ha nytta av Stockholmskällan och Pedagog Stockholm i din yrkesutövning är det här ett gyllene tillfälle! Kvällen arrangeras i samarbete med Pedagog Stockholm och svenkslärarnas förening.

Vi från Stockholmskällan kommer att visa smakprov på det rika material av olika textgenrer som finns på www.stockholmskallan.se såsom noveller, brev, dagböcker, rättshandlingar, sångtexter med musik, politiska pamfletter och debattprotokoll och ge förslag på hur vi i vår Lektionsbank ger förslag på hur de kan användas i svenskundervisningen.

Kvällens andra programpunkt är att Eva-Li Littorin från www.pedagogstockholm.se, stadens satsning för att samla och sprida goda och lärande exempel,  berättar om bland annat ämnessidor för svenska, svenska som andra språk och språkutveckling. Se t.ex. här!

Kvällen är kostnadsfri och vi bjuder på förfriskningar i pausen.

Hjärtligt välkomna!

Läs mer om kvällens program, anmälan m.m. i Stockholmskällans lärarrum

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

<p>Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även <a href='http://pedagogblogg.stockholm.se/stockholmskallan/comment-subscriptions/?srp=381&srk=&sra=s'>prenumerera</a> utan att lämna en kommentar.</p>