Inspirerande

var det att filma läsning på Eriksdalsskolan. Här mötte vi engagerade lärare och läsande elever. Tack Agneta, Sofia, Sofia och Eva men också alla elever som läste!

Det visade sig att utvecklingsartiklar på PedagogStockholm hade inspirerat till nya grepp i läsarbetet. Genom att organisera lästräningen i parläsning hinner läraren lyssna på fler elever. Parläsningen kombineras också med ”two stars and a wish” vilket har utvecklat elevernas medvetenhet om olika aspekter på både den egna och kamraternas läskompetens.  Senaste nytt var att tillsammans med eleverna arbeta med matriser för läskompetens . Jag måste  komma tillbaka för att följa hur utvecklingsarbetet med läsningen gestaltar sig framöver!

Prövar du också några nya grepp i läsundervisningen? Mejla mig och berätta mer! Jag vill gärna komma ut på besök. En del i mitt uppdrag är att ha ”koll på” utvecklingsarbeten inom läsområdet för att knyta kontakter och bygga broar. Så låt inte Jantelagen hindra dig…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.