inspirera, inspirera, inspirera

- det är vad Jessica, Suzanne och Richard gjorde 3e september! Jessica och Suzanne presenterade hur de arbetar med läsning, läsförståelsestrategier, iPads och ASL (att skriva sig till läsning). Teori konkretiserades i praktisk undervisning.

Vi fick höra hur Richard lagt upp ett utvecklingsarbete runt bedömning och dokumentation med våra yngsta barn  i F-klass och åk 1 kopplat till läroplanen. Det var barnens egna IUP-böcker, seriestrippar, matriser och berättande på olika nivåer. Han konkretiserade hur han lär barn  i F-klass och åk 1 att berätta. Med hjälp av en uppsättning små figurer bygger han och barnen tillsammans berättelser.

Barnen får också skriva dikter som de sjunger till ett eget, enkelt ackompanjemang. Även detta fick vi höra exempel på när han spelade och sjöng några exempel.

Richards honnörsord var ”I see” och en av hans viktigaste lärdomar var att ”BFL (Bedömning För Lärande) är en grundhållning som förändrar min syn på lärandet i klassrummet och min egen roll som lärare”.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.