igår var ännu en intressant och givande dag på jobbet!

Vi hade en avslutande presentation med deltagare från Språkpaketet som startade våren 2012. De gav oss spännande glimtar från allt de och deras elever har lärt sig och gjort som ett resultat av Språkpaketet. Generöst delade de med sig av sina erfarenheter. Här visades exempel på lärande och utveckling hos både vuxna och elever. En lärare hade gått från att inte ha använt en iPad överhuvudtaget till att se den som sin bästa vän, oersättlig i undervisningen. Jättefina presentationer. Flera jämförelser av mycket starka resultatförbättringar av barnens läsande och skrivande före och efter att de tagit in iPads i sin undervisning och börjat arbeta med skriva sig till läsning. Exempel på hur iPaden kan användas för att dokumentera och bedöma barns läsande i de inspelningar som barnen gör av det de skrivit. Här har de också upptäckt att barnen själva hör skillnaden mellan och nu i sin läsning, de hör hur de har förbättrat sin läsning och kan sätta ord på vad ett förbättrat läsande egentligen innebär. Praktiska ”bok”-exempel ur barnens produktion kan du läsa på www.bibblis.se – det är Årstaskolan som står bakom den webbsidan. Och mycket mer….

Vi filmade också denna eftermiddag och förutsatt att bearbetning och redigering går vägen så kanske det med tiden kommer en kort film som visar allt spännande vi fick ta del av igår.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.