Lösa trådar

Måndag och jag börjar med att slänga lite av mina papper. Dagarna efter en konferens behöver jag sortera både tankar och papper. När jag tittar på mina sprida anteckningar och bilder på paddan så hittar jag en del lösa trådar som jag inte sådär direkt kan utveckla (gäller alltså förra veckans VR konferens). Jag känner ändå att de lösa trådarna är sådant som är värt att fundera vidare på så här kommer de:

Sannolikt jobbar alla med formativ bedömning. Men HUR?

Kamratbedömning med vuxna studenter på höskola är inte samma sak som kamratbedömning med yngre elever!

Ingen kritiserar de som gjort mallarna! (gällder mallar och matriser som används för bedömning)

Det saknas forskning på hur man överför forskning till praktik.

Det är inte givet att elever förstår mer för att de diskuterar texterna.

Ja det var några karameller att suga på, eller hur!?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


*

Vill du veta när din kommentar har fått ett svar, eller prenumerera på inläggets kommentarer via e-post? Du kan även prenumerera utan att lämna en kommentar.