Administrera prenumerationer
Du kan följa diskussionen för <strong>Framgångsrik undervisning</strong> utan att lämna en kommentar. Skriv bara in din e-postadress här nedanför så är det klart sen.
Toura Hägnesten

Under dessa år har jag arbetat med FoU-frågor, som internkonsult och utvärderare. Jag föreläser, arrangerar kurser och studiecirklar samt håller i nätverksgrupper. I mån av tid åker jag också ut till skolor för att föreläsa på plats och/eller delta i planering och genomförande av konferenser och studiedagar med fokus på läs-, skriv- och språkutveckling. Med andra ord är det ett mycket omväxlande, stimulerande och lärorikt arbete!
Kontakt Toura Hägnesten @THgnestenNyckelord
Adrienne Gear
ASL
att läsa faktatexter
bedömning
bedömning av "new literacies"
Bedömningsstöd
Bilderböcker
bloggskola
CORI
Dagens 'LUS'-fråga
digitala texter
digitalisering
Framgångsfaktorer i undervisning
förskoleklass
Hitta matematiken
Hitta språket
kartläggningsmaterial
LegiLexi
Literacy
Läs-
Läs- och skrivundervisning
läs- och skrivutveckling
Läsförmåga
läsförståelse
Läsförståelsestrategier
Läskompetens
Läsning
Läsning i alla ämnen
MIK
multimodala texter
multimodalitet
Ordförråd
Pojkars läsning
Quadblogging
reciprok undervisning
SETT2014
skriv- och språkutveckling
Specialpedagogik
språk-
Språket på väg
Språkpaketet
språkutvecklande arbete
systematiskt kvalitetsarbete
textrörlighet
vetenskaplig grund
Senaste inlägg
Kategorier
- Bedömning och betyg (287)
- Bild (50)
- Biologi (3)
- Debatt och skolpolitik (63)
- Digital Kompetens (84)
- Drama (5)
- Elever i behov av särskilt stöd (277)
- Engelska (2)
- Entreprenörskap (2)
- Estetiska lärprocesser (26)
- Film och media (31)
- Filosofi (1)
- Flerspråkighet i förskolan (2)
- Flipped classroom (1)
- Forskning och utveckling (146)
- FOU i Stockholm (11)
- FOU-projekt (9)
- Fritids (5)
- Fysik (3)
- Förskola (13)
- Genrepedagogik (3)
- Geografi (5)
- Hem- och konsumentkunskap (1)
- Historia (2)
- Hållbar utveckling (12)
- Idrott och hälsa (3)
- Inkludering (23)
- Inspirationsplatser (11)
- Internationellt (17)
- Introduktionsperiod (1)
- Jobba i Stockholm (3)
- Jämställdhet (11)
- Kemi (3)
- Kollegialt lärande (34)
- Kulan (1)
- Kulan – Kultur för dig i förskolan och skolan (1)
- Lgr11/Lgrs11 (3)
- Lärarcoacher (1)
- Lärarlyftet (6)
- Matematik (18)
- Moderna språk (3)
- Modersmål (1)
- Nyanlända (6)
- Okategoriserade (87)
- Organisation och ledarskap (12)
- Programbanken (2)
- Programmering (2)
- Reformer (1)
- Religionskunskap (1)
- Samhällskunskap (6)
- Skolbibliotek (41)
- Skolforskning (85)
- Slöjd (2)
- Sociala medier och bloggar (47)
- Språkutveckling (709)
- Staden i undervisningen (3)
- Surfplattor och appar i skolan (42)
- Svenska (658)
- Svenska som andraspråk (355)
- Särskilt IT-stöd (12)
- Teknik (3)
- Trygghet och studiero (8)
- Vardagsliv (16)
- Verktyg för formativ bedömning (3)
- Ämnesövergripande undervisning (100)
Arkiv
- augusti 2020 (1)
- maj 2020 (1)
- april 2020 (2)
- mars 2020 (4)
- februari 2020 (7)
- januari 2020 (5)
- december 2019 (2)
- november 2019 (4)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augusti 2019 (5)
- juni 2019 (5)
- maj 2019 (5)
- april 2019 (5)
- mars 2019 (5)
- februari 2019 (3)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (7)
- oktober 2018 (6)
- september 2018 (9)
- augusti 2018 (4)
- juli 2018 (1)
- juni 2018 (8)
- maj 2018 (5)
- april 2018 (6)
- mars 2018 (7)
- februari 2018 (7)
- januari 2018 (5)
- december 2017 (6)
- november 2017 (5)
- oktober 2017 (6)
- september 2017 (7)
- augusti 2017 (3)
- juni 2017 (7)
- maj 2017 (6)
- april 2017 (10)
- mars 2017 (15)
- februari 2017 (1)
- januari 2017 (7)
- december 2016 (3)
- november 2016 (11)
- oktober 2016 (8)
- september 2016 (10)
- augusti 2016 (4)
- juli 2016 (1)
- juni 2016 (10)
- maj 2016 (13)
- april 2016 (11)
- mars 2016 (8)
- februari 2016 (9)
- januari 2016 (10)
- december 2015 (6)
- november 2015 (11)
- oktober 2015 (12)
- september 2015 (10)
- augusti 2015 (4)
- juli 2015 (3)
- juni 2015 (7)
- maj 2015 (14)
- april 2015 (15)
- mars 2015 (11)
- februari 2015 (14)
- januari 2015 (12)
- december 2014 (11)
- november 2014 (15)
- oktober 2014 (13)
- september 2014 (9)
- augusti 2014 (10)
- juni 2014 (9)
- maj 2014 (23)
- april 2014 (16)
- mars 2014 (10)
- februari 2014 (11)
- januari 2014 (10)
- december 2013 (9)
- november 2013 (13)
- oktober 2013 (8)
- september 2013 (12)
- augusti 2013 (5)
- juli 2013 (3)
- juni 2013 (10)
- maj 2013 (10)
- april 2013 (8)
- mars 2013 (8)
- februari 2013 (8)
- januari 2013 (8)
- december 2012 (4)
- november 2012 (8)
- oktober 2012 (12)
- september 2012 (12)
- augusti 2012 (6)
- juli 2012 (1)
- juni 2012 (7)
- maj 2012 (7)
- april 2012 (9)
- mars 2012 (14)
- februari 2012 (12)
- januari 2012 (13)
- december 2011 (10)
- november 2011 (4)
- oktober 2011 (7)
- september 2011 (7)
- augusti 2011 (9)
- juni 2011 (3)
- maj 2011 (10)
- april 2011 (3)
- mars 2011 (2)
- februari 2011 (9)
Länkar
- "Läsa och skriva", producerat av Mittuniversitetet, Institutionen för utbildningsvetenskap
- DIU (Datorn i utbildningen) om att 'skriva sig till läsning på datorn'
- Internationella biblioteket
- Kompensatoriska hjälpmedel
- NCS, Nationellt centrum för läs-, skriv- och språkutveckling
- Reading 44 (Kanadensiskt läsprogram med videoklipp från elevarbetet)
- Skolinspektionen granskar skolsituationen för elever med dyslexi
- Språkutveckling på Pedagog Stockholm
- TRCWP, Teachers College Reading and Writing Project
Senaste kommentarer